با استفاده از core ، پرده هوشمند خود را کنترل نمایید.

پرده های برقی هوشمند و نحوه استفاده از آنها برای ایجاد سناریوهای مختلف

در دنیای پیشرفته امروز، تکنولوژی‌های هوشمند سازی ساختمان ها به سرعت در حال تغییر و بهبود زندگی ما بوده و یکی از حوزه های این تحول، پرده‌های برقی هوشمند می‌باشند. پرده های هوشمند از طریق اتصال به سیستم‌های خانه هوشمند، امکان ایجاد سناریوهای مختلفی در داخل فضاهای مسکونی، تجاری و اداری فراهم می‌کنند. در این مقاله کاربرد پرده برقی هوشمند و مثال هایی از نحوه استفاده از آنها در ایجاد سناریوهای مختلف ارائه داده شده است:

کاربرد های پرده برقی هوشمند

زمان بندی خودکار

می‌توانید پرده های هوشمند را به نحوی برنامه ریزی کنید تا  در ساعات خاصی از روز باز و یا بسته شوند. به عنوان مثال، می‌توانید برای استفاده از نور طبیعی آنها را طوری ست کنید که صبح‌ها باز شوند و یا  در هنگام شب که پنجره ها از بیرون دید دارند، به صورت اتوماتیک بسته شوند.

کنترل از راه دور

پرده های هوشمند را می توان از راه دور و از طریق اپلیکیشن موبایل کنترل کرد. مثلا در ساعاتی از روز از محل کار خود پرده های منزلتان را کنار بزنید تا نور خورشید به گلدان ها بتابد.

گلدان ها و استفاده از نور خورشید

کنترل صوتی

با دستیارهای صوتی مانند Amazon Echo (الکسا) یا Google Home، می توانید برخی از پرده های هوشمند را کنترل کنید. مثلا بگویید «الکسا، پرده‌ها را ببند» یا «هی گوگل، پرده‌ها را باز کن»

فرمان صوتی به پرده هوشمند

اتصال به سنسور ها

پرده های هوشمند را می توان به سنسورهای دیگر خانه شما متصل کرد. به عنوان مثال، با اتصال آنها به سنسورهای نوری، می توانید با توجه به میزان روشنایی محیط بیرون، پرده ها را به گونه ای تنظیم نمایید که میزان روشنایی محیط داخل به میزان دلخواه ثابت بماند.

کمک به صرفه جویی در مصرف انرژی

پرده های هوشمند را می توان با سیستم تهویه مطبوع خانه هوشمند که بر اساس دمای محیط و شرایط نوری کارمی کند ادغام کرد. به عنوان مثال می توان پرده ها را به نحوی تنظیم نمود تا در روزهای گرم تابستان، با بسته شدن اتوماتیک مانع از نور خورشید شوند و نیاز به تهویه مطبوع را کاهش دهند.

خواب آسوده با پرده برقی هوشمند

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که نور خورشید باعث بیدار شدنتان می شود، می توانید پرده های هوشمند را طوری برنامه ریزی کنید که به تدریج در یک زمان خاص باز شوند و با باز شدن با سرعت آرام، به نوعی طلوع خورشید را شبیه سازی کنند.. و یا اگر تمایل به محیط کاملا تاریک در هنگام خواب دارید، از پرده بلک اوت هوشمند استفاده کنید تا به طور اتوماتیک در زمان خواب شما بسته باشد.

پرده هوشمند بلک اوت

تنظیمات شخصی

اعضای مختلف خانواده ممکن است میزان نور متفاوتی را در خانه یا محل کار خود ترجیح دهند. پرده های هوشمند را می توان با اولویت های فردی برای هر فرد و به صورت شخصی برنامه ریزی کرد.

هوشمندی پرده برقی های نایس

شرکت نایس، کلیه سیستم های خود را با ایده تکنولوژی در خدمت تمامی افراد طراحی می نماید و در همین راستا اقدام به هوشمند سازی پرده برقی خود نموده است. این قابلیت با تعریف انواع سناریوها  از طریق ریموت کنترل و یا با استفاده از دیوایسی به نام core امکان پذیر شده است..

Core علاوه بر زیبایی، بسیار کم جا و ظریف می باشد . بر روی آن سه چراغ ال ای دی قرار دارد که نمایانگر شرایط و اتصال مودم وای فای، سیستم رادیویی و برق دستگاه می باشد.

از دیگر قابلیت های core می‌توان به مشاهده و مدیریت منزل بر اساس هیستوری موجود در دستگاه اشاره کرد. در واقع تمام اتفاقات در حافظه ابری دستگاه ذخیره می گردد و شما قادر به مشاهده آن ها بر اساس زمان و تاریخ درج شده می باشید.

کلام آخر

در این مقاله با برخی از کاربرد های پرده برقی هوشمند آشنا شدید. در صورت هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره، با کارشناسان ما تماس بگیرید.