پرده شید

پرده شید چیست؟

پرده شید یا شید رول ، نوعی پوشش برای  پنجره بوده که شامل یک تکه پارچه که به دور محور یا رولی در بالای پنجره پیچیده شده، می باشد. مکانیسم جمع شونده رولی این امکان را فراهم می کند که پرده شيد به راحتی به سمت پایین کشیده یا به بالا جمع شود.

پارچه شید

پرده های شید از پارچه های مختلفی ساخته می شوند که رایج ترین آنها عبارتند از:

  • پلی استر: پلی استر به دلیل دوام، قیمت مناسب و و مقاومت در برابر چین و چروک ، انتخاب محبوبی برای پرده های رول است و در رنگ ها و طرح های مختلف موجود است.
  • پنبه: پارچه پنبه ای ظاهری طبیعی و نرم را برای پرده های شید رول ایجاد می کند. این نوع پارچه سبک و دارای تخلخل بوده و برای پرده های شید شفاف یا نیمه شفاف استفاده می شوند.
  • کتان: پارچه کتان به دلیل ظاهر طبیعی و بافت خود به پرده های شید زیبایی خاصی می بخشد. البته پارچه کتان نیاز به مراقبت بیشتری دارد، و به راحتی چروک می شود.
  • ترکیبات مصنوعی: ترکیبی از الیاف مصنوعی، مانند پلی استر و ویسکوز در ساخت این نوع از پارچه های شید استفاده می شود که بسته به ترکیب مورد نظر سطوح شفافیت متفاوتی ایجاد می شود.
  • پارچه بلک اوت: پارچه های بلک اوت به گونه ای طراحی شده اند تا تمام نور را مسدود کنند و برای اتاق خواب یا اتاق هایی که در آن تاریکی مطلق می خواهید ایده آل است.

مزایای پرده شید

برخی از مزایای پرده شید عبارتند از:

  • تنوع سبک و استایل: پرده‌های شید در رنگ‌ها، سبک‌ها و متریال‌های متنوعی عرضه می‌شوند و می توان آنها را با هر دکوراسیونی تطابق داد.
  • کنترل نور: از پرده های شید رول سایه می توان برای کنترل میزان نوری که وارد فضای شما می شود استفاده کرد.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی: پرده های شید می توانند با جلوگیری از گرمای خورشید، مکان شما را در تابستان خنک تر نگه دارند.
  • نصب و نگهداری آسان: نصب و نگهداری پرده های شید آسان است. آنها را می توان در عرض چند دقیقه بدون نیاز به ابزار نصب کرد. همچنین به راحتی با یک پارچه مرطوب تمیز می شوند.

انواع پرده شید

برخی از رایج ترین انواع پرده شید عبارتند از:

شید ساده برقی

شید ساده یا شید رول ساده

شید ساده، که به آن پرده شید تکی یا پرده شيد رول (Shade Roll) نیز گفته می شود از یک تکه پارچه تشکیل شده است که بدون چین‌خوردگی و به صورت عمودی روی پنجره آویخته می‌شود. شما می‌توانید آن را به عنوان پرده اصلی و یا به عنوان زیرپرده با انواع مختلف پرده پارچه‌ای ترکیب نمایید.

پارچه شید ساده، تک‌رنگ و مات بوده و معمولا از جنس کتان، پلی‌استر و یا پارچه‌های ترکیبی مصنوعی است. شید ساده، مینیمال‌ترین نوع پرده شید ،در رنگ های متنوع در ادارات و منازل استفاده می شود.

شید زبرا یا شید دابل رول

پرده زبرا که به آن دبل رول نیز می گویند پرده کرکره ای محبوبی است که ازدولایه پارچه که به صورت موازی دوخته شده‌اند تشکیل شده است. در پرده‌های زبرا شما می‌توانید نور دلخواه خود را از ده تا پنجاه درصد، با بالا و کشیدن زنجیر تنظیم کنید. در صورت نیاز، می توانید پرده زبرای خود را به طور کاملا جمع کرده و از نور کامل خورشید استفاده کنید.

شید بلک اوت

شید بلک اوت

پرده شید بلک اوت (blackout shade) نوعی پرده است که از یک لایه پارچه ضخیم ساخته شده است که تمام نور را مسدود می کند. این پرده ها مخصوص اتاق هایی هستند که نیاز به تاریکی کامل دارند، مانند اتاق خواب، اتاق کودک یا اتاق سینمای خانگی. شید بلک اوت همچنین می تواند برای کاهش گرمای ورودی از خورشید و جلوگیری از دیده شدن از بیرون نیز مفید باشد. شید بلک اوت را می توان به صورت دستی یا با موتور باز و بسته کرد.

پرده سان اسکرین

شید اسکرین یا شید سان اسکرین

شید سان اسکرین نوعی پرده است که از یک لایه پارچه نازک ساخته شده است که مقداری از نور را مسدود می کند و مقداری از آن را عبور می دهد. درنتیجه می توان ریر نور ملایم خورشید، از تماشای منظره بیرون نیز بهرمند شد. این پرده ها برای اتاق هایی که نیاز به تاریکی کامل ندارند، مانند اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری، ایده آل هستند. شید سان اسکرین همچنین می تواند برای کاهش گرمای ورودی از خورشید و جلوگیری از نفوذ اشعه ماورا بنفش نیز مفید باشد. شید سان اسکرین را می توان به صورت دستی یا با موتور باز و بسته کرد.

شید روز و شب - شید دو مکانیزم

شید دو مکانیزم یا شید رول دوبل (پرده دابل شید)

شید دو مکانیزم یا شید روز و شب که به آن شید رول دوبل یا دابل شید هم گفته می‌‌شود از دو لایه پارچه جدا از هم که بر روی یکدیگر قرار گرفته‌‌اند تشکیل شده است. لایه زیرین به عنوان آستر و جهت جلوگیری از عبور نور می‌‌باشد و لایه ظزیف تر رویی به عنوان پرده اصلی استفاده می‌‌شود. این ترکیب اجازه می‌دهد که در طول روز و شب از یک یا دو لایه از پرده استفاده کرده و علاوه بر تنظیم نوردهی لازم، حریم خصوصی خود را نیز محفوظ نگه دارید.

شید حصیری یا شید بامبو

شید حصیری نوعی پرده است که از بامبو یا چوب ساخته شده است. این پرده‌ها معمولاً برای اتاق‌هایی که نیاز به کنترل نور دارند، مانند اتاق خواب یا اتاق کودک و یا آشپرخانه استفاده می‌شوند. شید حصیری در انواع مختلفی از رنگ‌ها و طرح‌ها موجود هستند، بنابراین می‌توانید پرده‌ای را انتخاب کنید که با دکوراسیون اتاق شما مطابقت داشته باشد.

انواع مکانیزم پرده شید رول

با توجه به مکانیزم، دو نوع اصلی پرده شید رول وجود دارد:

  • پرده های دستی: شید رول های  دستی با کشیدن بند یا زنجیر متصل به پایین کرکره کار می کنند. با کشیدن آرام بند یا زنجیر، می توانید پرده ها را به حالت دلخواه بالا یا پایین ببرید.
  • پرده برقی یا شید رول برقی : پرده شید  توسط یک موتورپرده  برقی بالا و پایین می شود. این پرده ها امکان کنترل راحت از طریق ریموت یا عملکرد خودکار را دارند و به پرده هوشمند نیز شناخته می شوند.

قیمت پرده شید

قیمت پرده‌ شید بر اساس متر مربع محاسبه و هزینه‌ی نصب و ارسال نیز به آن افزوده می شود. قیمت مدل‌های مختلف پرده شيد با توجه به کاربرد آنها، کیفیت پارچه و همچنین وجود موتور و ریموت کنترل با یکدیگر متفاوت است. به طور کلی، پرده شید از نظر قیمت جزو پرده‌های به صرفه و با عمر بالا محسوب می‌شود.

خرید پرده شید

جهت خرید انواع پرده شید از صفحه محصولات هوش سازه دیدن فرمایید. هوش سازه به عنوان نماینده انحصاری پرده برقی نایس ایتالیا، تامین کننده انواع پرده شيد رول به صورت موتور دار و یا دستی میباشد. جهت دیدن مشخصات شید رول های هوش سازه و نمونه کار اینجا کلید کنید. جهت هر گونه سوال، مشاوره و یا اطلاع از لیست قیمت با ما تماس حاصل فرمایید.