پرده برقی هوشمند

پرده هوشمند یا پرده برقی هوشمند

پیشرفت تکنولوژی و اتوماسیون در سال های اخیر، به‌طور چشمگیری کیفیت زندگی ما را بهبود بخشیده است. یکی از حوزه هایی که اتوماسیون به طرز چشمگیری در آن تأثیر گذاشته، پرده‌های برقی است. در این مقاله، به بررسی اجمالی پرده برقی هوشمند و قابلیت های آن خواهیم پرداخت.

پرده هوشمند چیست؟

پرده‌ هوشمند یا پرده برقی هوشمند، پرده هایی هستند که دارای موتور پرده برقی می باشند و علاوه بر امکان کنترل از راه دور، دارای این امکان هستند که بر اساس برنامه زمان‌بندی و یا با استفاده از سنسور ها، به صورت خودکار باز و بسته بشوند. به این پرده ها، پرده اتوماتیک یا شید هوشمند نیز می گویند.

قابلیت های پرده‌ هوشمند

  • کنترل از راه دور: قابلیت کنترل و مدیریت پرده‌ها از طریق دستگاه‌های مختلف مانند تلفن همراه یا تبلت با استفاده از برنامه‌ یا پلیکیشن های مخصوص.
  • زمانبندی: تنظیم زمان‌بندی برای باز و بسته شدن خودکار پرده‌ها در ساعت‌ها و تاریخ‌های مختلف به صورت خودکار.
  • سنسور ها و اتوماسیون: امکان اتصال پرده‌ها به حسگرها مانند سنسور های حرکتی، نوری و یا دما، تا پرده‌ها به طور خودکار به شرایط محیطی و فعالیت‌های افراد واکنش نشان دهند. برای مثال، با طلوع خورشید، سنسور های نوری به پرده‌های هوشمند فرمان باز شدن می دهند تا نور طبیعی به داخل فضا وارد شود.
  • اتصال به سیستم‌های خانه هوشمند: امکان ادغام پرده‌های هوشمند با سایر سیستم‌های هوشمند در خانه مانند سیستم‌های روشنایی، سیستم‌های گرمایش و سرمایش، دزدگیر و…

 از ویژگی ها و تکنولوژی های موتور پرده برقی نایس می‌توان به قابلیت اتصال مستقیم به سنسورهای زمانی و آب و هوایی ، امکان مدیریت از راه دور با کمک ریموت یا گوشی موبایل اشاره کرد.

نمونه هایی از استفاده پرده‌ هوشمند

از پرده های هوشمند می توانید استفاده های خلاقانه ای بکنید. در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از پرده های هوشمند برای افزایش راحتی یا ایمنی خانه آورده شده است:

  1. می‌توانید برای استفاده از نور طبیعی و پوشش حریم خصوصی آنها را طوری برنامه‌ریزی کنید که صبح‌ها باز و در عصر بسته شوند.
  2. وقتی در محل کار هستید، می توانید در ساعات مشخصی از روز به صورت خودکار و یا با تلفن همراه پرده ها را کنار بزنید تا گلدان های شما در معرض نور آفتاب قرار گیرند.
  3. وقتی مسافرت هستید، می توانید با باز و بسته کردن پرده ها وانمود کنید که شخصی در خانه است و سارقان احتمالی را منصرف نمایید.
  4. میتوانید برنامه ریزی کنید اگر هوای بیرون آفتابی و یا دمای آن بالاتر از حدی باشد، پرده ها به طور خودکار بسته شوند و از گرم شدن حد اتاق جلوگیری کنید.
  5.  اگر ترجیح می دهید صبح ها بیشتر بخوابید، ولی طلوع خورشید مانع آن می شود ، می توانید پرده های هوشمند را طوری برنامه ریزی کنید که به تدریج در یک زمان خاص باز شوند و بدین گونه طلوع خورشید را شبیه سازی کنید تا در ساعت دلخواه بیدار شوید.
  6.  بعضی از افراد محیط تاریک را ترجیح می دهند در حالی که برخی از روشنایی طبیعی لذت می برند. پرده های هوشمند را می توان با اولویت های فردی برای هر فرد در خانه برنامه ریزی کرد.

این نمونه‌ها، تنهابخشی از راحتی و قابلیت های پرده‌ برقی هوشمند را نشان می‌دهند.شما نیز می توانید با ابتکار خود، پرده های هوشمند را به یک ابزار عالی و کاربردی در خانه و یا محل کار خود تبدیل کنید.

پرده هوشمند

قیمت پرده هوشمند

قیمت پرده هوشمند به عوامل مختلفی مانند برند، ابعاد پنجره، نوع پرده، نوع فناوری هوشمندی، قابلیت‌ها و امکانات مختلف، کیفیت ساخت و سایر اجزاء و ویژگی‌های فنی مرتبط با پرده بستگی دارد.

Nice، تولید کننده پیشرو در موتور پرده برقی و اتوماسیون خانگی در جهان، موتورهایی به بازار عرضه کرده است که به کاربر امکان کنترل هم زمان، هم از طریق سیستم هوشمند و هم ریموت کنترلرها را می دهد. این ویژگی منحصر به فرد، در پروژه های بزرگ کمک شایانی به کاهش هزینه می نماید. زیرا علاوه بر امکان مدیریت هر پرده با ریموت کنترل، امکان مدیریت از طریق تاچ پنل هوشمند نیز با هزینه ای ناچیز میسر خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت‌های فعلی پرده‌ برقی هوشمند، می‌توانید در هر زمان که خواستید با کارشناسان هوش سازه تماس حاصل نمایید.

نتیجه گیری

پرده‌ برقی هوشمند با کنترل آسان، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاربردهای متنوع، به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک می‌کنند. با رشد و توسعه‌ی هوش مصنوعی، می‌توان انتظار داشت که پرده‌های هوشمند در آینده بیشتر و بیشتر به فضای خانه‌ها نفوذ کنند و به یکی از محصولات رایج در بازار تبدیل شوند. چناچه قصد خرید پرده برقی را دارید، توصیه می شود راهنمای خرید پرده برقی را مطالعه کنید.