راهنمای انتخاب و خرید پرده برقی و شید رول

امروزه  پرده‌ برقی یکی از تجهیزات مدرن و کارآمد در دکوراسیون داخلی منازل و محیط‌ های تجاری و اداری می باشد. اگر قصد خرید پرده برقی دارید و به دنبال راهنمایی جامع در این زمینه می‌گردید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با نکات و اصول مهم در خرید پرده برقی آشنا شوید.

پرده برقی چیست ؟

پرده برقی یک نوع پرده است که با استفاده از یک موتور برقی باز و بسته می شود. پرده های برقی در دو نوع بالارو و کنار رو موجود می باشند.

ملاحظات مهم قبل از خرید پرده برقی

قبل از خرید پرده برقی و مذاکره با فروشندگان، لازم است موارد زیر را مشخص نمایید:

  • اندازه و جهت حرکت پرده

    برای شروع، ابعاد پنجره‌های خود را اندازه‌گیری و نوع پرده از لحاظ بالارو و یا کنار رو بودن انتخاب نمایید. به عبارتی مشخص کنید که آیا تمایل دارید پرده هایتان به سمت بالا و پایین و یا چپ و راست (مانند پرده های سنتی) باز و بسته شوند.

  • نوع فضا و پرده مورد نظر

    مشخص کنید که پرده برقی را در کدام محوطه از خانه یا محل کار خود (مانند اتاق خواب، نشیمن، اتاق کنفرانس و …) نصب می‌کنید . همچنین نوع پرده مورد نیاز از قبیل سان اسکرین، بلک اوت، شید رول و … را تعین نمایید.

  •  جنس پارچه

    تعین جنس و ابعاد پارچه در انتخاب موتور با توان و قدرت مناسب حائز اهمیت است. پرده های سنگین تر، موتور های قوی تری را لازم دارند.

اجزای پرده برقی کدامند؟

در هنگام خرید پرده برقی شناخت و توجه به کیفیت اجزای اصلی آن مهم است. اجزای اصلی یک پرده برقی عبارتند از :

  • موتور پرده

    به طور معمول موتور پرده برقی در داخل ریل یا تیوب در بالای پرده نصب می شود. موتور بسته به طراحی خاص می تواند با برق یا باتری تغذیه شود.

  •  کنترلر

    پرده های برقی گزینه های کنترلی مختلفی عرضه می شوند. مانند ریموت کنترل که کاربران اجازه می دهد تا پرده ها را در هر نقطه از اتاق به حرکت درآورند. برخی از سیستم‌ها نیز با پلتفرم‌های خانه هوشمند ادغام و به صورت خودکار می‌شوند. علاوه بر این، برخی از پرده ها را می توان از طریق نصب اپلیکیشن در گوشی موبایل کنترل کرد.

  • منبع تغذیه، سیم کشی و اتصالات

    اگر پرده برقی شارژی نباشد، با برق کار می کنند، برای اتصال به منبع برق نیاز به سیم کشی دارند. این سیم کشی معمولاً به صورت توکار بوده و یا به یک پریز متصل می شود.

  • ریل پرده، اکسسوری و شاسی پرده

    قسمت هایی از پرده برقی می باشند که برای نصب موتور پرده و پانل‌ آن استفاده می‌شود.

  • پنل پرده

    پانل‌های پرده برقی در واقع همان قسمت پوشش دهنده پنجره می باشد که با استفاده از موتور و شاسی حرکت می‌کند. پنل ها از موادی از قبیل پارچه، مواد پلاستیکی و یا الیاف شیشه ساخته می‌شوند.

موتور پرده برقی

آپشن های مهم پرده برقی

خرید پرده برقی نیازمند در نظر گرفتن قابلیت های مهمی است که به طور مستقیم بر عملکرد پرده تاثیر دارند. برخی از آنها شامل موارد زیر است:

  • قابلیت کنترل از طریق ریموت یا اپلیکیشن

    بعضی از پرده‌های برقی به شما امکان می‌دهد پرده را به راحتی با استفاده از یک ریموت کنترل باز و بسته کنید. همچنین برخی از آنها قابلیت فرمانپذیری از طریق اپلیکیشن موبایل ها در بستر اینترنت را دارند.

  •  قابلیت برنامه پذیری

    بعضی از پرده‌های برقی می‌توانند با استفاده از سنسورها و تعریف سناریو های مختلف، به صورت خودکار باز و بسته شوند. این قابلیت در تنظیم استفاده از نور طبیعی در طی روز بسیار مفید است. همچنین با باز و بسته شدن خودکار پرده در مواقعی که حضور ندارید، سارقان احتمالی با خیال آنکه در منزل هستید، از سرقت منصرف خواهند شد.

  • قابلیت ادغام با دیگر سیستم های خانه هوشمند

    اگر ساختمان شما هوشمند می‌باشد حتمان باید موتوری انتخاب گردد که با سیستم مذکور مطابقت داشته باشد زیرا عدم تطابق باعث عدم بهره‌مندی از تمامی تکنولوژی بکار رفته می شود و در بسیاری موارد به مرور زمان حتی باعث خرابی می‌گردد.

فاکتور های مهم در انتخاب موتور پرده برقی

در هنگام خرید پرده برقی، توجه به کیفیت و خصوصیات موتور پرده برقی از اهمیت بالایی برخوردار است. بررسی موارد زیر مواکدا” توصیه می گردد :

  • بی صدا بودن موتور پرده برقی

    توصیه می گردد در هنگام خرید پرده برقی حتما به سطح نویز موتور توجه کنید. صدای بیش از حد موتور در فضاهایی مانند اتاق خواب، دفاتر، اتاق کنفرانس، کتابخانه، هتل ها و … می تواند موجب حواس پرتی و یا اختلال گردد. به خصوص این مشکل در محیط های که ممکن است چندین پرده موتوری به طور همزمان کار کنند، مشهود تر است.

  • توان و قدرت موتور

    استفاده از یک موتور قوی در پرده برقی به دلایل زیر حائز اهمیت است :

    • عملکرد روان و قابل اطمینان: یک موتور قدرتمند پرده‌ها را قادر می‌سازد تا بدون هیچ‌گونه وقفه باز و بسته شوند. عملکرد روان تجربه کاربری را مطلوب ساخته و احتمال بروز مشکلات و تنش های مکانیکی را نیز به حداقل می رساند.
    • توانایی بلند کردن پرده های سنگین: به حرکت در آوردن پرده هایی که از مواد ضخیم یا سنگین ساخته شده اند، مستلزم استفاده از یک موتور قوی می باشد، که بتواند نیروی لازم برای بلند کردن و پایین آوردن بدون تحمل اضافه بار فراهم کند.
    • قابلیت استفاده برای پنجره های بزرگ: خرید موتورهای قدرتمند به ویژه برای پرده های بزرگتر، مانند پرده هایی که در فضاهای تجاری یا پنجره های کف تا سقف استفاده می شوند، ضروری می باشد. یک موتور قوی می تواند به تنهایی پرده را بدون افت سرعت یا اضافه بار به حرکت درآورد. بدین ترتیب لازم نیست از چند موتور به جای یک موتور استفاده کنید.
  • سرعت موتور

    موتورهای پرسرعت به پرده های برقی اجازه می دهند تا به سرعت باز و بسته و یا در موقعیت دلخواه قرار داده شوند. این ویژگی به خصوص در پنجره های بزرگتر یا هنگام کنترل چندین پرده باهم، اهمیت بیشتری دارد و باعث افزایش راحتی و کارایی می گردد.

  • عملکرد موتور در طول زمان

    اگر می‌خواهید از کیفیت عملکرد پرده برقی های خود در طول زمان مطمئن شوید، از خرید اجناس متفرقه و بی نام چینی که در بازار ایران حتی به نام موتور اروپایی (بیشتر به نام آلمانی) به مشتریان عرضه می شود خودداری کنید. این پرده ها در اوایل نصب و هنگام تحویل به مشتری به خوبی کار می کنند ولی بعد از طی مدتی کوتاه به علت جنس نامرغوب و متریال ارزانی که در ساخت آنها استفاده شده، عملکرد آنها به شدت افت پیدا می کند. تسمه ها و چرخ دنده ها و اجزای دیگر مکانیکی نیز از فرم اصلی خارج می شوند، و این امر باعث افزایش صدای کار موتور و پایین آمدن غیر قابل تحمل سرعت موتور می‌گردد.

قیمت پرده برقی و عوامل موثر در آن

عوامل زیادی ازجمله نوع و کیفیت پرده‌ها، اندازه پنجره‌ها، , کیفیت موتور، سیستم کنترل و برند موتور، قیمت پرده برقی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به دلایل مختلف، توصیه می شود که پرده برقی را از تامین کننده اصلی به جای واسطه ها تهیه کنید. نخست آنکه، تامین کننده اصلی دارای پیش نیازهای ضروری مانند کارگاه مجهز به دستگاه های برش صنعتی و یا تیم نصاب حرفه ای هستند. علاوه بر این، تامین کنندگان اصلی و یا به اصطلاح شرکت های مادر از خدمات پس از فروش، گارانتی تعویض بلند مدت و همچنین قیمت مناسب تری برخوردار هستند.

پرده برقی را از کجا بخریم؟

پرده برقی را می توان از گالری های پرده فروشی، شرکت های فروش تجهیزات و نمایندگان اصلی موتورها تهیه نمود. به طور خلاصه در انتخاب مرکز خرید پرده برقی موارد زیر می بایست مورد نظر قرار گیرد:

  • موتور پرده از برندهای معتبر و شناخته شده باشد.
  • تمامی اکسسوری ها به صورت استاندارد طراحی شده باشد.
  • دارای گواهی اصالت کالا باشد و از مبادی رسمی و گمرکی کشور وارد شده باشد.
  • موتور مناسب با توجه به ابعاد و اندازه پنجره ها توسط کارشناسان دوره دیده انتخاب گردد.
  • درای گارانتی معتبر و به صورت شرکتی باشد.
  • خدمات پس از فروش بلند مدت داشته باشد.
  • ارائه پارچه به مشتری و کارفرما از طریق کارشناسان خبره در این راستا صورت گیرد.
  • نصب پرده برقی در کوتاه ترین رمان و توسط پرسنل مجرب صورت پذیرد.

سخن نهایی

در این مقاله به بررسی موارد مهم در خرید پرده برقی پرداختیم. انواع پرده برقی را بررسی کردیم و عواملی مانند ابعاد پنجره، جنس پرده، رنگ و طرح، سیستم عملکرد، قابلیت کنترل از راه دور و اتوماسیون را در نظر گرفتیم. همچنین، فاکتورهای مهم در قیمت و انتخاب مرکز خرید پرده برقی را مورد بررسی قرار دادیم.

اگر به دنبال پرده های برقی با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید، از صفحه پرده برقی ما دیدن کنید. ما به عنوان نماینده انحصاری پرده برقی نایس ایتالیا، انواع پرده برقی بالارو و کناررو مستقیم و بدون واسطه با گارانتی 40 ماه تعویض کالا و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می دهیم. چناچه احتیاج به مشاوره و یا اطلاعات بیشتری در خصوص پرده برقی دارید با ما در هر ساعتی از شبانه روز تماس حاصل نمایید. مشاوران هوش سازه به صورت 24 ساعته در خدمت شما هستند.